Política de protecció de dades de caràcter personal
- Informació detallada sobre protecció de dades de caràcter personal
- (i)Finalitats del tractament derivades de la signatura del formulari KYC.
- (ii)Finalitats del tractament derivades de la signatura de les condicions precontractuals.
- (iii)Finalitats del tractament derivades de la signatura de les condicions contractuals.
- (iv)Conservació de les dades personals.
- (v)Destinataris de les dades personals.
- (vi)Origen de les dades personals.
- (vii)Drets en matèria de protecció de dades.
Informació detallada sobre protecció de dades de caràcter personal
Mora Wealth Management España, A.V., S.A.U. (d’ara endavant, indistintament “SV”, l’“Entitat” o “Mora Wealth Management”) amb domicili a l l’Av. Diagonal, 640, Planta 1, Local D-1 Barcelona, amb el correu electrònic següent a l’efecte de la protecció de dades: rgpd@morawealth.es, informa l’interessat, en qualitat de Responsable del tractament, que les seves dades personals seran tractades conforme a la legislació en matèria de protecció de dades personals.
Les dades de caràcter personal que l’interessat, en cas de ser una persona física, o qualsevol tercer que intervingui en la relació contractual amb l’SV, inclosos, sense caràcter limitador, representants legals, apoderats o tercers autoritzats (d’ara endavant, indistintament, l’“Interessat” o els “Interessats”) seran tractades per l’Entitat per a les finalitats de tractament indicades en aquesta Política de privacitat.
Atès que Mora Wealth Management tractarà dades dels Interessats en diferents fases del procés de contractació i de la prestació dels serveis, s’indiquen tot seguit les finalitats del tractament corresponents a cadascuna de les fases:
(i)(i) Tractaments derivats de la signatura del formulari Know Your Customer (d’ara endavant, “KYC”).
(ii)(ii) Tractaments derivats de la signatura de les condicions precontractuals de Mora Wealth Management.
(iii)(iii) Tractaments derivats de la signatura de les condicions contractuals de Mora Wealth Management.
En cada punt es diferenciaran les finalitats del tractament que corresponen a persones físiques o a representants/apoderats de persones jurídiques, en funció de qui sigui la part contractant.
(i)Finalitats del tractament derivades de la signatura del formulari KYC.
Aplicables a representants/apoderats de persona jurídica
- Gestió de la sol·licitud de la contractació Mora Wealth Management tractarà aquella informació personal que sigui necessària per donar curs a la sol·licitud, en nom i representació de la persona jurídica que representa, amb la finalitat d’establir una relació de negoci i sobre la base de l’interès legítim de Mora Wealth Management.
- Obligacions legals: Mora Wealth Management tractarà aquella informació personal que sigui necessària per al compliment dels requisits legals exigits per les normatives que s’indiquen, de manera orientativa, a continuació: Normativa FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act), Normativa CRS (Common Reporting Standard) i Llei de prevenció i lluita contra el blanqueig de diner o valors i el finançament del terrorisme i el seu reglament.
Aplicables a persones físiques:
- Gestió de la sol·licitud de la contractació: Mora Wealth Management tractarà aquella informació personal que sigui necessària per establir una relació de negoci, en aplicació de les mesures precontractuals corresponents.
- Obligacions legals: Mora Wealth Management tractarà aquella informació personal que sigui necessària per al compliment dels requisits legals exigits per les normatives que s’indiquen, de manera orientativa, a continuació: Normativa FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act), Normativa CRS (Common Reporting Standard) i Llei de prevenció i lluita contra el blanqueig de diner o valors i el finançament del terrorisme i el seu reglament.
De la mateixa manera, en compliment de les obligacions legals en matèria de prevenció de blanqueig de capitals i terrorisme i a l’efecte de verificar la informació de l’activitat econòmica facilitada per l’Interessat, aquest presta el seu consentiment exprés a l’SV perquè, en nom seu, pugui sol·licitar a la Tresoreria General de la Seguretat aquesta informació. Les dades obtingudes de la Tresoreria General de la Seguretat Social seran utilitzades exclusivament per a la gestió assenyalada anteriorment.
(ii)Finalitats del tractament derivades de la signatura de les condicions precontractuals.
Aplicables a representants/apoderats de persona jurídica:
- Gestió de la sol·licitud de la contractació, en nom de la persona jurídica contractant: Mora Wealth Management tractarà les seves dades de contacte, com a representant/apoderat de la persona jurídica contractant, amb l’objectiu únic de poder tramitar la sol·licitud enviada, com també per al manteniment de la relació contractual i la prestació dels serveis, inclòs l’enviament de comunicacions estrictament relacionades amb el servei contractat. L’SV durà a terme aquest tractament sobre la base de l’interès legítim de mantenir la relació contractual i professional amb la persona jurídica contractant.
- Enviament de comunicacions comercials sobre productes diferents d’aquells contractats: en cas que l’Interessat atorgui el seu consentiment, l’Entitat podrà enviar-li comunicacions per qualsevol mitjà electrònic sobre els seus productes i/o serveis, diferents d’aquells ja contractats pel client, i que puguin ser del seu interès. Aquest consentiment persistirà fins i tot un cop finalitzada la relació contractual amb l’SV, tret que el retiri.
- Enregistrament de les converses: l’SV, en compliment de l’obligació legal establerta a MIFID, podrà enregistrar les converses telefòniques o les comunicacions electròniques que es mantinguin tant a l’efecte de facilitar informació dels serveis d’inversió prestats per l’SV com durant la utilització dels serveis prestats per l’Entitat.
- Servei d’atenció al client: en compliment de la normativa vigent, Mora Wealth Management disposa d’un Servei d’Atenció al Client al qual els clients podran adreçar les reclamacions relacionades, amb interès i drets legalment reconeguts a favor seu.
Aplicables a persones físiques:
- Gestió de la sol·licitud de la contractació: Mora Wealth Management tractarà aquella informació personal que sigui necessària per donar curs a la sol·licitud de contractació dels serveis de l’SV, com també per a la gestió de signatura del contracte, si escau, i la prestació posterior del servei que se sol·licita. Les dades dels Interessats seran tractades en aplicació de les mesures precontractuals. En tot cas, l’Entitat també podrà tractar les dades dels Interessats per al manteniment de la seva relació amb aquests, incloent l’enviament de comunicacions estrictament relacionades amb l’execució del contracte, com ara les comunicacions relatives a modificacions del Fullet de tarifes.
- Classificació del client: com a resultat de l’aplicació pràctica de la Directiva 2014/65/UE del Parlament Europeu i del Consell de 15 de maig de 2014 relativa als mercats d’instruments financers i per la qual es modifiquen la Directiva 2002/92/CE i la Directiva 2011/61/UE (d’ara endavant, MIFID), l’Entitat tractarà les dades personals dels Interessats per a la seva classificació com a clients, segons els serveis d’inversió prestats, tenint en compte les categories següents: (i) minorista, (ii) professional o (iii) contrapart elegible.
- Avaluació prèvia: en compliment de les disposicions de la normativa MIFID, per a la contractació de determinats serveis prestats per l’SV serà necessària la realització d’una avaluació prèvia per determinar que el servei i/o el producte és idoni tenint en compte les necessitats del client i/o adequat al seu nivell de coneixements i experiència.
- Enviament de comunicacions als interessats en compliment de MIFID: aquest tractament el duu a terme l’Entitat en compliment de la normativa MIFID amb l’objectiu de millorar la qualitat de la informació que, amb caràcter precontractual, contractual i postcontractual, es posa a disposició dels clients.
- Enviament de comunicacions comercials sobre productes diferents d’aquells contractats: en cas que l’interessat atorgui el seu consentiment a aquest efecte, l’Entitat podrà remetre-li comunicacions comercials per qualsevol mitjà electrònic sobre productes i/o serveis de l’SV que siguin diferents a aquells contractats pel client, i que puguin ser del seu interès. Aquest consentiment persistirà fins i tot un cop finalitzada la relació contractual amb l’SV, tret que el retiri.
- Oferta personalitzada de productes i/o serveis a partir de l’elaboració de perfils amb fonts externes: sempre que l’SV compti amb el consentiment previ i exprés per part de l’Interessat, podrà oferir-li productes i/o serveis de l’Entitat (per mitjans electrònics, com ara: SMS, correu electrònic, etc.) a partir de l’elaboració d’un perfil comercial que s’alimentarà d’informació extreta de fonts externes (a tall d’exemple, diaris i butlletins oficials, registres públics, guies telefòniques, xarxes socials, fitxers de solvència patrimonial o terceres empreses a les quals els Interessats hagin prestat el seu consentiment per a la cessió de les seves dades personals). Aquest consentiment persistirà fins i tot un cop finalitzada la relació contractual amb l’SV, tret que el retiri.
- Enregistrament de les converses: l’SV, en compliment de l’obligació legal prevista a MIFID, podrà enregistrar les converses telefòniques o les comunicacions electròniques que es mantinguin tant a l’efecte de facilitar informació dels serveis d’inversió prestats per l’SV com durant la utilització dels serveis prestats per l’Entitat.
- Consulta de fitxers de riscos financers i de crèdit: l’SV tractarà les dades personals dels Interessats i la informació que obtingui de la consulta de sistemes d’informació creditícia, i podrà seguir un procediment automatitzat en relació amb patrons comuns per gestionar la sol·licitud dels Interessats i verificar i avaluar la seva solvència i risc creditici. D’aquesta manera, l’Entitat podrà dur a terme l’estudi de l’operació sol·licitada i aprovar-la o denegar-la segons aquells criteris de risc que l’SV tingui establerts, complint així la nostra normativa sectorial. Aquest tractament es du a terme per interès legítim.
(iii)Finalitats del tractament derivades de la signatura de les condicions contractuals.
Aplicables a representants/apoderats de persona jurídica:
- Gestió de la contractació: Mora Wealth Management tractarà les dades personals del representant legal o apoderat de la persona jurídica a fi i efecte de gestionar la signatura del contracte, com també per mantenir un contacte en el marc de la prestació dels serveis. L’SV tractarà aquestes dades personals sobre la base de l’interès legítim de Mora Wealth Management.
- Identificació correcta i comunicació amb el client: l’SV podrà requerir al representant/apoderat que intervingui en nom del client la documentació acreditativa de la seva representació (poders, escriptures notarials) de manera que l’Entitat pugui dur a terme les gestions oportunes per a l’adequada identificació de les persones que intervenen en nom de la persona jurídica contractant. L’SV tractarà aquesta informació en compliment de la legislació vigent en matèria d’identificació i categorització de clients.
- Enregistrament de les converses: l’SV, en compliment de l’obligació legal establerta a MIFID, podrà enregistrar les converses telefòniques o les comunicacions electròniques que es mantinguin tant a l’efecte de facilitar informació dels serveis d’inversió prestats per l’SV com durant la utilització dels serveis prestats per l’Entitat.
- Servei d’Atenció al Client: en compliment de la normativa vigent, Mora Wealth Management disposa d’un Servei d’Atenció al Client al qual els clients podran adreçar les reclamacions relacionades, amb interès i drets legalment reconeguts a favor seu.
- Obligacions legals i fiscals: Mora Wealth Management, en compliment de la normativa vigent, tractarà les dades personals del Client per al compliment de les seves obligacions en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme.
Aplicables a persones físiques:
- Gestió de la contractació: Mora Wealth Management tractarà aquella informació personal que sigui necessària per a la signatura del contracte o la prestació del servei que sol·liciti l’Interessat.
L’SV tractarà aquestes dades personals per informar l’Interessat sobre la contractació de productes i serveis de l’Entitat, per a la seva contractació, com també per al compliment del contracte. - Classificació del Client: com a resultat de l’aplicació pràctica de la Directiva 2014/65/UE del Parlament Europeu i del Consell de 15 de maig de 2014 relativa als mercats d’instruments financers i per la qual es modifiquen la Directiva 2002/92/CE i la Directiva 2011/61/UE (d’ara endavant, MIFID), l’Entitat tractarà les dades personals dels Interessats per a la seva classificació com a clients, segons els serveis d’inversió prestats, tenint en compte les categories següents: (i) minorista, (ii) professional o (iii) contrapart elegible.
- Avaluació prèvia: en compliment de les disposicions de la normativa MIFID, per a la contractació de determinats serveis prestats per l’SV serà necessària la realització d’una avaluació prèvia per determinar que el servei i/o el producte és idoni tenint en compte les necessitats del client i/o adequat al seu nivell de coneixements i experiència.
- Enviament de comunicacions als interessats en compliment de MIFID: aquest tractament el duu a terme l’Entitat en compliment de la normativa MIFID amb l’objectiu de millorar la qualitat de la informació que, amb caràcter precontractual, contractual i postcontractual, es posa a disposició dels clients.
- Màrqueting directe: l’Entitat podrà tractar, sobre la base del seu interès legítim, les dades personals dels Interessats per a l’enviament de comunicacions comercials, tant generals com ajustades al seu perfil comercial, per oferir-li productes o serveis de l’Entitat similars a aquells que ja tingui contractats. Les accions comercials podran fer-se per qualsevol mitjà, inclosos els electrònics (correu electrònic, fax, SMS, xarxes socials, aplicacions mòbils, etc.).
- Comunicacions entre les parts: Mora Wealth Management, per a la correcta execució del contracte entre les parts, podrà tractar les dades del client per a l’enviament de comunicacions, entre d’altres aspectes, per comunicar-li modificacions en les tarifes de comissions i despeses repercutibles que afectin el present contracte.
- Enregistrament de les converses: l’SV, en compliment de l’obligació legal prevista a MIFID, podrà enregistrar les converses telefòniques o les comunicacions electròniques que es mantinguin tant a l’efecte de facilitar informació dels serveis d’inversió prestats per l’SV com durant la utilització dels serveis prestats per l’Entitat.
- Servei d’Atenció al Client: en compliment de la normativa vigent, Mora Wealth Management disposa d’un Servei d’Atenció al Client al qual els clients podran adreçar les reclamacions relacionades, amb interès i drets legalment reconeguts a favor seu.
- Obligacions legals i fiscals: Mora Wealth Management, en compliment de la normativa vigent, tractarà les dades personals del Client per al compliment de les seves obligacions en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme.
De la mateixa manera, en compliment de les obligacions legals en matèria de prevenció de blanqueig de capitals i terrorisme i a l’efecte de verificar la informació de l’activitat econòmica facilitada per l’Interessat, aquest presta el seu consentiment exprés a l’SV perquè, en nom seu, pugui sol·licitar a la Tresoreria General de la Seguretat aquesta informació. Les dades obtingudes de la Tresoreria General de la Seguretat Social seran utilitzades exclusivament per a la gestió assenyalada anteriorment.
- Prevenció del frau: Mora Wealth Management tractarà les seves dades per a la prevenció, investigació i/o descobriment d’activitats fraudulentes, incloent eventualment la comunicació de les dades dels Interessats a tercers, siguin o no empreses del Grup MoraBanc. Aquest tractament resulta necessari per a la satisfacció dels interessos legítims de l’Entitat.
- Fitxers de riscos financers i de crèdit: l’SV podrà, legitimat pel seu interès legítim, recórrer a Empreses que facilitin informació sobre solvència, morositat i, en general, indicadors de risc financer o de crèdit.
- Consultar fonts d’informació externes: l’SV podrà consultar, a tall d’exemple, diaris i butlletins oficials, registres públics, guies telefòniques, llistes oficials per a la prevenció del frau, xarxes socials i Internet, com també terceres empreses a les quals els Interessats hagin prestat el seu consentiment per a la cessió de les seves dades a entitats de crèdit, financeres o d’assegurances, a fi i efecte de fer les comprovacions oportunes des del punt de vista del frau.
(iv)Conservació de les dades personals.
Addicionalment, es fa saber que les dades personals dels Interessats a les quals es tingui accés es tractaran mentre es mantingui la relació contractual amb aquests. En aquest sentit, Mora Wealth Management conservarà les dades personals un cop finalitzada la relació contractual, degudament bloquejades, durant el termini de prescripció de les accions que poguessin derivar-se de la relació mantinguda amb els Interessats.
(v)Destinataris de les dades personals.
S’informa que Mora Wealth Management comunicarà les dades personals dels seus empleats en les circumstàncies següents:
a)Per a la realització de finalitats administratives internes i serveis de suport, l’SV compta amb el suport de Mora Banc Andorra, SA, la qual cosa implica que podrà produir-se una transferència internacional de dades, emparada en la “Decisió 2010/625/UE de la Comissió, de 19 d’octubre de 2010” emesa per la Comissió Europea.
b)Aquells tercers, organismes i institucions públiques de l’Administració General de l’Estat, de les administracions autonòmiques i locals, inclosos els òrgans jurisdiccionals als quals estigui legalment obligat a facilitar-les.
c)L’Entitat, en compliment de la normativa de prevenció de blanqueig de capitals i finançament del terrorisme, podrà cedir les dades personals dels Interessats al regulador competent, si escaigués.
d)Addicionalment, per dur a terme totes les finalitats anteriorment descrites, l’Entitat pot comptar amb la col·laboració de tercers proveïdors de serveis que poden tenir accés a les dades personals com a conseqüència de l’execució dels serveis contractats. En qualsevol cas, Mora Wealth Management segueix criteris estrictes en la selecció de dits tercers a fi i efecte de donar compliment a les seves obligacions en matèria de protecció de dades. En aquest sentit, signa amb ells un contracte de protecció de dades en què aquests tercers s’obliguen a complir les seves obligacions en matèria de protecció de dades i, en concret, les mesures jurídiques, tècniques i organitzatives destinades al tractament de les dades personals per a les finalitats pactades, i es prohibeix tractar les dades personals esmentades per a d’altres finalitats o cedir-les a tercers.
(vi)Origen de les dades personals.
a)L’SV ha obtingut les dades dels Interessats mateixos.
b)L’SV també ha pogut obtenir les dades de terceres empreses, com ara: fitxers de solvència patrimonial, entitats financeres i de crèdit o entitats asseguradores, entre d’altres.
(vii)Drets en matèria de protecció de dades.
Els Interessats tenen dret a accedir, rectificar, suprimir, oposar-se, limitar el tractament, revocar el consentiment, sol·licitar la portabilitat de les seves dades personals i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades en els termes especificats a la normativa aplicable en matèria de protecció de dades, enviant una comunicació al Delegat de Protecció de Dades al correu electrònic rgpd@morawealth.es o a l’adreça postal indicada al primer apartat, acreditant la seva identitat i especificant el dret que desitgen exercir.
En qualsevol cas, els Interessats tenen dret a formular una queixa davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es), especialment quan no hagin obtingut satisfacció en l’exercici dels seus drets.